Czemu nie stać Cię na ignorowanie rynku mobilnego?

Rynek mobilny rośnie rośnie w zastraszającym tempie, pisaliśmy o tym już rok temu, piszemy ponownie bo sprawa nabiera kolorytu. Obecnie według GlobalStats na globalnie internetowy rynek mobilny to już blisko 30%, w Polsce z 10% w zeszłym roku wartość ta wzrosła do 16%.

Skupmy się jednak na tym dlaczego nie stać nas na pomijanie rynku mobilnego:

Po pierwsze: użytkownicy przechodzą na urządzenia mobilne. Potwierdzają to statystki podstawione powyżej i logika. Klient chce mieć dostęp do informacji natychmiast, a najszybszym dostępem do informacji jest telefon komórkowy, który użytkownik ma zawsze przy sobie.

Wsparcie SVG dla przeglądarek mobilnych
Wsparcie SVG dla przeglądarek mobilnych

Po drugie: przeglądarki mobilne są już dojrzałe. To nie jest już czas iOS 3 i Androida 2, kiedy przeglądarki internetowe były mocno wykastrowanymi odpowiednikami przeglądarek stacjonarnych. Obecnie przeglądarki mobilne nie ustępują funkcjonalnościami im stacjonarnym odpowiednikom oferując cały wachlarz możliwości i kompatybilności z najnowszymi technologiami.

Po trzecie: desktop dla tworzenia treści, mobile dla ich konsumpcji. Komputery stacjonarne są używane na co dzień w pracy do tworzenia treści, do pracy. W domu natomiast chętnie sięgamy po tablet, po telefon, gdyż jest dostępny natychmiast i jest po prostu wygodny w użyciu jeśli chcemy tylko coś przeczytać lub znaleźć. Według badań urządzenia mobilne powoli zaczynają nam zastępować również telewizor. Według badań przeciętny użytkownik spędza na urządzeniu mobilnym od 3 do 5 godzin w zależności od wieku.

Korzystanie ze stron internetowych nieprzystosowanych do rynku mobilnego jest irytujące a użytkownik poirytowany to brak użytkownika. Dlatego warto przy projektowaniu strony przewidzieć wersję Responsive Web Design i być gotowym na kolejne 10% ruchu mobilnego na Twojej stronie w kolejnym roku.