Płatności mobilne na WWW google pay i apple pay

Płatności mobilne na stronach WWW

Stosunek ilości wyświetleń stron WWW przez komputery vs smartfony rośnie od wielu lat na korzyść smartfonów. W dniu dzisiejszym szacuje się, że konsumpcja treści WWW na smartfonach sięga 57% wszystkich wyświetleń. Od momentu wprowadzenia w Polsce usług Google Pay i Apple Pay dla wielu osób diametralnie zmieniła się wygoda robienia zakupów w życiu codziennym. Z kolei w kontekście przytoczonej wyżej statystyki płatności mobilne na stronach WWW jednocześnie podnoszą też sprzedaż na stronach.

Czym są płatności mobilne?

Jeżeli w ciągu ostatnich dwóch lat żyliście pod kamieniem ;-) to jest skojarzenie danego dostawcy telefonu (Google bądź Apple) z operatorem płatności czyli bankiem, najczęściej poprzez podanie numeru karty kredytowej. W praktyce oznacza to, że w ustawieniach telefonu trzeba włączyć usługę płatności i podać numer karty kredytowej. Następnie potwierdzić chęć włączenia usługi swoim hasłem bądź odciskiem palca. I już! Możemy płacić telefonem. Warto mieć na względzie, że nie wszystkie banki zezwalają na płatności mobilne. Niemniej popularny w Polsce Revolut umożliwia podpięcie go do telefonów.

Po uruchomieniu płatności w telefonie, będąc w sklepie, zamiast wyciągać kartę z portfela możemy wyciągnąć telefon i zbliżyć do terminala. No ale nie o zakupach w spożywczaku jest ten wpis ;-)

Wygoda, krótszy czas zakupu.

W związku z tym, że obecnie więcej ludzi korzysta ze stron WWW za pomocą telefonów komórkowych niż za pomocą komputerów, jakie korzyści z tego płynął?

Wygoda robienia zakupów, wygoda płacenia. Potencjalny klient odwiedzając naszą stronę na telefonie komórkowym może bezpośrednio z telefonu opłacić zamówienie. Bez przepisywania numeru karty kredytowej, bez logowania się do banku. Szybko i wygodnie tylko potwierdza chęć realizacji zamówienia, a jego zachcianki są już opłacone.

Jeżeli sprzedajesz produkty na swojej stronie i używasz Google Analytics to zaloguj się do GA. Następnie wybierz swoją stronę > Odbiorcy > Ruch mobilny > Przegląd i zobacz jaki procent Twoich potencjalnych klientów mógłby płacić za Twoje produkty i usługi szybciej.

Nie musicie brać moich słów za pewnik jak istotne są mobilne płatności na stronach WWW. Akurat w dniu tworzenia tego wpisu w serwisie bankier.pl na stronie głównej, w dziale cytat dnia można było przeczytać:

„Szczególną rolę odgrywają zakupy mobilne – dziś większość klientów korzysta z Allegro na smartfonach – to stawia przed nami, ale i całym rynkiem zadanie dostosowania produktu do małych ekranów, aby zakupy mobilne były równie wygodne, co na ekranie komputera.”

PS. na zdjęciu widocznym w nagłówku to jest autentyczna strona WWW naszego klienta, dla którego wprowadziliśmy w 2019 roku płatności mobilne.

PS 2. Przytoczone we wstępnie statystyki pochodzą z GlobalStats StatCounter, dane na ostatni kwartał 2019 dla Polski.